Hoe kun je digitalisering binnen je bedrijf inzetten?

Hoe kun je digitalisering binnen je bedrijf inzetten?

Eigenlijk is het vreemd om het onderwerp digitalisering binnen bedrijven te behandelen, want het is toch vanzelfsprekend dat computers en internet worden gebruikt binnen organisaties? Uiteraard wordt er al gebruik gemaakt van computersystemen, tekstverwerkers, spreadsheet programma’s en presentatie software, toch is er meer mogelijk op het gebied van digitalisering en automatisering binnen de onderneming. Je kunt het traject van offerte tot aan de factuur aanzienlijk sneller en efficiënter maken door met de juiste tools te werken en doordachte keuzes te maken.Doe jij nog niet aan digitalisering binnen je bedrijf? Out-Smart is een bedrijf die je hierbij kunt helpen.

 

Wat is digitalisering voor bedrijven?

Eigenlijk kun je niet spreken van digitalisering, het gaat namelijk vooral over automatisering. Digitaal werken doen we allemaal, zelfs als dit niet volledig bewust gebeurt. Internet is een digitaal medium; we bellen via IP telefonie, we verzenden mails en maken gebruik van apps om te chatten. Dit zijn allemaal digitale toepassingen. Bijna al deze toepassingen draaien om communicatie. En daar is nog veel winst te behalen, waarbij automatisering een belangrijke rol vertolkt.

Laten we drie fasen in een project bekijken om te zien waar je met digitalisering en automatisering voordeel kunt behalen:

1. Plannen op kantoor

Als eerste wordt er een planning gemaakt, wellicht op basis van een offerte naar de klant toe. Zodra de offerte is goedgekeurd moet er een planning worden gemaakt. Met digitale planbord software worden alle handelingen en middelen in context geplaatst inclusief een tijdlijn van acties. Als deze planning voorbereid is door de binnendienst wordt het tijd om de buitendienst in te schakelen. Met een werkbon app wordt het personeel ingelicht op basis van informatie die duidelijk is opgesteld èn traceerbaar is. Zo blijft communicatie tussen teamleden in stand zonder steeds de noodzaak voor direct contact.

 

2. Uitvoeren op locatie

Als de planning voltooid is kunnen de werknemers van de buitendienst aan het werk gaan. Omdat de planning dynamisch is ingevuld kunnen er tussentijds wijzigingen plaatsvinden. Dit is ideaal want zo kan tijd veel efficiënter worden ingedeeld. Denk aan een serie opdrachten die verspreid zijn over een dag. Er valt een opdracht uit, de binnendienst past de werkbon aan en de medewerker van de buitendienst ziet de planning in realtime veranderen. Dit kan de efficiëntie aanzienlijk verhogen.

 

3. Factureren naar de klant

De werkbon is klaar, via de werkbon app die de collega op de buitendienst gebruikt wordt de administratie op de binnendienst ingelicht. Als er wijzigingen zijn in de opdracht zullen deze direct zichtbaar zijn met mogelijk aanvullende notities. Vervolgens gaat de bon naar de facturering en wordt er (automatisch) een factuur gegenereerd. Die kan weer digitaal per mail worden verzonden en zo is het traject afgerond. Ook zaken als nacalculatie of herinneringen sturen kan geautomatiseerd worden. Omdat er binnen een organisatie honderden, duizenden of zelfs meer trajecten lopen is het van belang dat deze acties elkaar kunnen overlappen zonder in de weg te zitten. Met digitalisering is dit mogelijk met behoud van het overzicht.

 

Integreren met de bestaande workflow

Heb je ooit iemand van een Windows PC naar een Mac zien overstappen of andersom? Of van een Samsung toestel naar een Apple iPhone? Dan weet je hoe lastig het kan zijn om oude gewoontes aan de kant te zetten en een nieuwe werkwijze te omarmen. Kies daarom voor een digitaal platform dat naadloos te koppelen valt aan andere applicaties. Zo kun je ieder personeelslid laten doen waar ze goed in zijn zonder uitgebreide training en herscholing. Digitalisering moet werk uit handen nemen, niet de werklast verhogen.

Dit houdt Social media advertising in

Social media advertising is een manier van adverteren die niet voor iedere ondernemer bekend is. Niet iedereen weet immers wat er met social media te bereiken is en op welke manier je ervoor zorgt dat je er niet te veel voor gaat betalen. Daarom zijn er veel ondernemers die hiervoor een specialist in gaan schakelen. Een van de specialisten die jou hierbij zou kunnen helpen is GMU Online. Alleen moet je dan wel nog weten wat het precies inhoudt en welke voordelen er te behalen zijn. Onderstaande informatie geeft jou alle kennis die je nodig hebt.

De doelgroep bereiken met social media advertising

Social media advertising kun je zien als een vorm van paid media. Het voornaamste doel is om de gewenste doelgroep te bereiken. Je kunt hiermee dus een specifieke doelgroep gaan bereiken, zonder dat je hierbij met de traditionele wegen aan de slag hoeft te gaan. Ook kun je een analyse en optimalisatie uitvoeren dankzij de geïntegreerde functies. Zo blijven jouw advertenties te allen tijde effectief en hoef je geen geld te steken in een advertentie die uiteindelijk niets op gaat leveren. Jouw budget wordt hierdoor efficiënt ingezet.

Bekijken welk social media kanaal het beste is

Social media advertising kan op verschillende kanalen gedaan worden. Alle kanalen hebben hun eigen voor- en nadelen. Je kunt onder andere adverteren op Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter en YouTube. Dit gaat allemaal op een eigen manier en het is aan de specialist om uit te zoeken waar jouw doelgroep zich bevindt. Je hoeft immers niet op ieder kanaal aan de slag te gaan. Ook moet er dan gekeken worden naar de voordelen die aan het kanaal te behalen zijn. Alleen dan wordt het geld op een goede manier besteed en kun je er als ondernemer daadwerkelijk aan gaan verdienen doordat jouw producten en diensten verkocht worden.

Een nieuwe doelgroep kan bereikt worden

Van hieruit zal social media advertising jou als ondernemer pas echt voordelen op gaan leveren. Een van de voordelen is dat je in direct contact staat met de doelgroep. Uitsluitend de doelgroep zal namelijk de advertentie gaan zien, waardoor het veel gerichter is. Ook zal er hierdoor een nieuwe doelgroep bereikt gaan worden. Mensen waarvan je eerst niet wist dat zij geïnteresseerd waren in jouw producten en diensten zullen geïnteresseerd raken om op de link in de advertentie te klikken. Wellicht komt er dan een nieuwe verkoop uit en heb je weer extra geld verdiend.

Jouw budget wordt altijd beheerd

Daarbij is een groot voordeel van social media advertising dat je alles geheel naar de behoeften van jouw onderneming in kunt stellen. Je hebt geen eenduidige manier van adverteren, maar kunt eenvoudig aangeven of je uitsluitend nieuwe mensen wilt bereiken of je ook op de bestaande klanten wilt richten. Ook kun je gaan adverteren aan de hand van jouw budget. Je bent hierdoor niet meer veel geld kwijt aan marketing en kunt het te allen tijde stopzetten. Jouw geld wordt hierdoor niet meer verspild aan slechte marketing.

GMU Online focust zich op het behalen van hoge rendementen en op het verhogen van je winstgevendheid en vindbaarheid.

Een smartphone kopen? Kijk voor deze functies!

Helemaal klaar om je allereerste smartphone te krijgen? Dankzij de nieuwe handset modellen gelanceerd met opmerkelijke regelmaat door de verschillende mobiele fabrikanten, heb je genoeg opties om uit te kiezen. Echter, geavanceerde smartphones zijn niet precies spotgoedkoop, en je moet informeren naar alle basisfuncties in een model, voordat je daadwerkelijk besluit om het te kopen. Hier zijn enkele van de eigenschappen van een smartphone waar je extra voorzichtig mee moet zijn:

Opslagruimte – Na verloop van tijd zou je veel games, apps en andere softwareprogramma’s op je telefoon downloaden – en de laatste moet voldoende geheugencapaciteit hebben om ze te ondersteunen. Afhankelijk van uw wensen, ga je voor een standaard 16 GB of 32 GB handset. Kies er bij voorkeur een die uitbreidbare geheugenfuncties biedt. De telefoon die u kiest, moet u ook toestaan om gegevens op te slaan in het cloudnetwerk.

Internettoegang – Een van de belangrijkste redenen waarom iemand overschakelt naar een smartphone is de snelle en onderbrekingsvrije wi-fi-dekking die ze bieden. Met de webondersteuning geïntegreerd met hedendaagse Blackberry, Android, en iPhone app ontwikkeling wordt echt cutting-edge, moet u in staat zijn om verbinding te maken met het draadloze netwerk in een kwestie van seconden. Kies niet voor een handset waarbij het mobiele netwerk de enige optie zou zijn om in te loggen op het web.

Snelheid – Er zijn geen twee manieren over – een smartphone wordt verondersteld om echt hoge processor snelheden hebben. Vraag het winkelpersoneel of de snelheid van de werking van uw gekozen model kan worden beïnvloed als u meerdere programma’s tegelijk op te voeren. Smartphones die genieten van maximale populariteit ondersteunen meestal multi-tab browsen, zonder enige indicatie van het vertragen van dan ook.

Camera – Oh ja, uw oude toestel had waarschijnlijk ook camerafuncties – maar in een smartphone, u terecht verwachten dat de lens van veel superieure kwaliteit.

Boost je bedrijf met een Android-app!

Bijna iedereen deze dagen heeft gehoord van de term Android. Het is een Linux-gebaseerde multithreaded open source en volledig gratis besturingssysteem van Google dat een revolutie in onze wereld heeft. Maar hoe kunnen we deze technologie het beste gebruiken voor ons bedrijf? Simpel: bouw een app op maat voor uw bedrijf van een Android-app-ontwikkelingsbedrijf!

Complexiteit in mobiele ontwikkeling

Mobiele ontwikkeling is niet altijd een eenvoudig proces. Tuurlijk, de SDK (Software Development Kit) is beschikbaar voor gratis download en een andere gratis download, de Eclipse open-source IDE ondersteuning van mobiele ontwikkeling, maar er is een aantal extra complexiteit achter de schermen. Het platform als een ingesloten besturingssysteem draait op verschillende apparaten.

Wat er misschien goed uitzien op een Samsung-apparaat is misschien niet geschikt voor HTC. Wat werkt voor HTC werkt misschien niet voor Google’s Motorola-telefoons. En natuurlijk, je zou niet de identieke functies van een tablet in vergelijking met mobiel. Daarom is het belangrijk om een professioneel bedrijf voor het ontwikkelen van mobiele toepassingen te hebben om uw apps voor u te bouwen.

Waarom een app bouwen?

Een app is meestal ontworpen om te voldoen aan een belangrijke functionaliteit die is de kritische ‘selling point’ of USP. Vanwege de opkomst van het internet en websites als onderdeel van ons dagelijks leven, zijn we afhankelijk van het internet voor alles van algemene winkelen tot zelfs trein ticket boeken. Dit stelt ontwikkelaars in staat om een zogenaamde Web API (Application Programmer Interface) te gebruiken om mobiele telefoons en tablets in staat te stellen te communiceren met websites en services uit te voeren.

Vandaar dat we apps hebben om te winkelen, reizen, onderzoek, e-mail, UI-aanpassing, games, muziek, websites… de lijst gaat maar door. Apps zijn geschreven voor bijna elke computerbehoefte onder de zon. En dat heeft toegestaan onze mobiele telefoons en tablets om een deel van ons dagelijks leven door het omgaan met onze e-commerce behoeften. Onze identiteiten zijn nu nauw verbonden met de apparaten die we gebruiken.

Mobiele marketingsoftware voor apps

Als u op zoek bent naar uw bedrijf markt door middel van een mobiele marketing App, dan weten wat de industrie te bieden heeft als het gaat om mobiele marketing software voor Apps en wat te sturen duidelijk van zal niet alleen bespaart u geld, maar zal ook ervoor zorgen dat u de ideale marketing app voor uw specifieke type bedrijf.

Er zijn een aantal stappen die u moet nemen voordat u geld uitgeeft aan uw marketing-app.

De juiste functies zoeken

Het doen van onderzoek naar de verschillende functies die kunnen worden opgenomen in uw App en hoe ze zullen werken voor uw type bedrijf is van vitaal belang. Hoewel GPS-coupons lijkt misschien een uitstekende functie voor bedrijven die willen voethandel te verhogen, zullen ze niet zo goed werken voor bedrijven die visitatie vereisen op afspraak alleen. Een kwaliteitsbedrijf voor app-ontwikkeling moet u de functies en voordelen kunnen uitleggen en details kunnen laten zien over hoe ze in uw branche kunnen worden gebruikt.

Krijg de juiste look

Het algehele uiterlijk van de App moet naadloos zijn en moet ontwerpcontinuïteit hebben. Neem een kijkje op verschillende App ontwerpen om ervoor te zorgen dat de look is wat je wilt. Het gemak van navigatie is ook belangrijk om uw klanten de best mogelijke mobiele ervaring te bieden en is van vitaal belang als u van plan bent om kosten in rekening te brengen voor uw app-download. Functies moeten ook integreren met de functionaliteit van de mobiele apparaten, zoals met one-touch contact knoppen, GPS beurt door beurt locatie finders, gratis push-meldingen, enz.